Організаційно-методична робота практичного психолога інклюзивного ЗДО: як фіксувати час в документації
На запитання відповідає Наталія Сосновенко,
науковий співробітник Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України
Діяльність психологічної служби в системі освіти регламентує стаття 76 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII та Положення про психологічну службу системи освіти України, затверджене наказом МОН від 22.05.2018 № 509.
Відповідно до пункту 3 статті 30 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 № 2628-III (далі — Закон про дошкільну освіту) педагогічне навантаження практичного психолога закладу дошкільної освіти (ясел-садка) компенсуючого типу та з інклюзивними групами становить 20 годин.
Згідно з розділом V Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України, затверджених наказом МОН від 20.12.1993 № 455, у межах робочого дня педагогічні працівники закладу освіти повинні вести всі види навчально-методичної та науково-дослідницької роботи відповідно до посади, навчального плану та плану науково-дослідної роботи.
Лист МОН «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» від 24.07.2019 № 1/9-477 затверджує всі види документації практичного психолога. До них, зокрема, належить «Журнал практичного психолога». У ньому фахівець має фіксувати всі види та напрями роботи та фактичний час, протягом якого їх виконував. Організаційно-методична робота — один із напрямів роботи. Тож обліковують і його: фіксують кількість годин і форму/зміст роботи.
Отже, практичний психолог, який працює в ЗДО з інклюзивними групами, фіксує всю свою роботу в «Журналі практичного психолога». В ньому фахівець обліковує роботу з дітьми, що мають ООП, тобто роботу, яка входить в педагогічне навантаження. Також у «Журналі практичного психолога» фахівець обліковує роботу, яка передує роботі з дітьми, як-от підготовка до занять, та роботу, що пов’язана з аналізом та обробленням отриманих даних, тобто організаційно-методичну.